האדם מאחורי הטכנולוגיה ינצח

"למרות שתחום ה-Voice רווי טכנולוגיות, גולן אשטן, מנהל אגף פתרונות טלפוניה לעסקים ב-012 סמייל, משוכנע שמי שינצח בתחרות בשוק הוא זה שיגייס את אנשי המכירות והשירות הטובים ביותר, שיוכלו לתקשר עם הלקוחות בגובה העיניים ולתת שירות מעולה

עולם ה-Voice הוא זירה בה נפגשים פתרונות טכנולוגיים עם צרכים עסקיים. כל זה קורה בתוך כללי משחק רגולטוריים, אילוצים כלכליים והעדפות צרכניות המשתנים בתדירות גבוהה. אין ספק שהאתגרים כאן הם מורכבים, בפרט שהתחרות בשוק מתעצמת מיום ליום.

מי שמופקד על התחום ב-012 סמייל הוא גולן אשטן, מנהל אגף פתרונות טלפוניה לעסקים. לגולן, סא"ל במילואים, רזומה מרשים שכולל תואר שני במינהל עסקים, ניסיון של עשר שנים בתחום התקשורת, לרבות ניהול מערך המכירות באינטרנט זהב, ואפילו הקמת סטרט-אפ, Purepeac, שעוסק במערכות מבוזרות של נטוורקינג, שליטה ובקרה.

אשטן מופקד על אגף הכולל מערך מכירות מסועף, האחראי על התקשורת הפנים-ארצית והבינ"ל, כולל צוותי מכירה, שירות ותפעול ואנשי שטח - המיועדים להעניק שירות הן לתאגידים גדולים והן לעסקים קטנים ובינוניים, לצד מערך בקרה ודיווח ותקציב פיתוח לפתרונות עסקיים בהיקף של 130 מיליון שקלים.

מהן המטרות המרכזיות של האגף שבניהולך?

"קודם כל, לטפל במאגר הלקוחות הקיים באופן המיטבי, כי החברה נשענת ומתבססת על הכנסות שוטפות. במקביל, לפעול להרחבת היקף הלקוחות ולגייס גם לקוחות חדשים. בשני המקרים אנו מציעים שלל של שירותים, מוצרים ופתרונות תקשורת, שנועדו לאפשר לעסקים לפעול ולהתרחב בתחום הטלפוניה הקווית, תוך כניסה לטכנולוגיות חדשות ומתן מענה לאתגרים חדשים שצומחים כל הזמן".

למשל?

"כמו למשל המיקוד שלנו בימים אלה בנושא אבטחה ב-Voice, שסובל מפריצות של האקרים שמתחקים אחר כתובות IP וגורמים להונאות שונות. אנו ראשונים בתחום זה ומביאים את הפתרונות המתקדמים ביותר שיש. אתגר אחר נוגע למה שאנו מכנים ה-Mobile Device Management. אנו עדים כיום לכך שכמות הסמארטפונים מתרבה בקצב מהיר בארגונים וכל אחד מהעובדים מביא עימו את המכשיר שלו. לכן, צריך לקבע מדיניות אבטחה ארגונית אחידה וליישמה".

העובדה שאתה מופקד על התחום הקווי מעידה שהוא נפרד מהתחום האינטרנטי. מדוע בעצם?

"כי אנחנו מאמינים במיקוד. אמנם אנו פועלים בתוך קבוצה אחת, שמספקת את כל סוגי השירותים, אבל מדובר בהתמחויות שונות בעלות אופי נבדל, שמחייבות תהליך מכירת אחר ודגשים אחרים. יש תחומים שמתממשקים ביתר קלות ביניהם, כמו קווי וסלולרי, ויש כאלה שפחות, כמו סלולרי ואינטרנטי. גם יכולת ההכלה של כל הגורמים, איש המכירות והלקוח, היא מוגבלת ובסופו של יום דרושה התמקדות, במיוחד בשוק העסקי. צריך לזכור שגם בארגונים העסקיים ישנם אנשי תקשורת שונים המטפלים בתחומים הללו באופן נפרד. בכלל, מה שמנחה אותי הוא הכלל 'תפסת מרובה - לא תפסת' וצריך להתמקד".

מה לדעתך יהיה הבידול המרכזי שלכם בשוק - טכנולוגיה, שירות, מחירים?

"אתה צודק שדרוש בידול, בפרט בשוק כה תחרותי וקשה כמו שוק התקשורת הישראלי. ראה מה קורה בשוק הסלולרי. אני חושב שלמרות שאנחנו פועלים בעולמות טכנולוגיים מאוד מצד אחד, ומוטי מחיר מצד שני, מי שינצח בסוף יהיה זה שיגייס לצידו את אנשי המכירות והשירות הטובים ביותר שיש. כאלה שישלבו מקצוענות, מחויבות ויכולות גבוהות של אינטליגנציה רגשית. בקיצור, שיהיו נחמדים ויוכלו לדבר עם הלקוחות בגובה העיניים. כאלה שיודעים לתת שירות מכל הלב. אני מאמין גדול בהון האנושי, ולמרות מלחמות המחירים שאנו עדים להם, זה מה שיקבע בסופו של דבר. כמו שאמרו פעם בשיריון - 'האדם שבטנק ינצח', אצלנו זה מתורגם ל-'האדם מאחורי הטכנולוגיה ינצח".